08 de juny 2009

felicitats mare

Espero que la nit d'eleccions no espatllin el dia del teu aniversari. Al final algú m'ha dit que hauria estat molt fàcil anar a votar, només em feia falta anar alloc adequat amb la meva carta (o això diuen, no he trobat la carta que em van enviar). I em sap greu perquè de tots els europeus que som aquí ningú hem anat a votar. I això em sap greu perquè penso que la gent d'esquerres som així, ja ens ocupem de comprar paper de vater reciclat (o fins i tot aquí hi ha la tendència de no usar-ne) però en canvi no som suficient disciplinats a lhora d'anar a votar.

Potser perquè no veiem els problemes de la vida diària com a quelcom massa connectat a una votació a les eleccions europees. Error!
La prohibició de transportar líquids de qualsevol mena (incloent crema de xocolata que em van regalar a Bèlgica)
La dificultat per aconseguir paperassa si un vol viure en altres països i els processos per estudiar en altres països.
La dificultat per a estrangers per a venir a viure amb nosaltres.
Els salaris mínims, el control sobre els empleadors per a que respectin les taxes.
El dret de fer flohmarkts a Catalunya
La necessita de prmocionar programes de voluntariat i moltes altres maneres d'usar fons europeus per al desenvolupament a Espanya
Una manera per a superar aquesta crisis financera que sha tornat més que res psicològica. (I per els exiliats, ben ho sembla)
La promoció d'energies renovables tant com es pugui a nivell Europeu(nosaltres volem instal·lar molinets al terrat!)


Espero que aquest any que ve fem les coses que volem. Sempre em queixo de la feina i de vegades vagarejo en els meus pensaments però també m'he adonat que totes aquestes coses que estic fent i la gent que hi ha al meu voltant m'han donat peu a aprendre moltes coses. Per exemple m'he adonat que les coses tenen una forma, però es la que nosaltres els donem. Això significa que podem donar forma a tota mena de coses que encara no existeixen, i només depèn del nostre grau de compromís amb elles que ho aconseguim o no.

És a dir, com més ens responsabilitzem del que hi ha al nostre voltant, més esforços conscients podem fer per transformar-ho en allò que volem veure. I això val per a tot. Per a un negoci, per a un projecte de voluntariat o per a la forma com la gent es comporta cap a nosaltres.

Estic contenta de venir dijous. Podrem celebrar junts el teu aniversari i organitzar coses juntes també!

Moltes felicitats en aquest any que entra, tot el que volem fer, ho hem de fer juntes en la mesura que poguem. Encara que sigui en la distància en la juntuositat mental.

Per cert has vist un dels teus regals al meu 'log'?http://berlin.projectvolunteering.net/who/tau/taulog/catalanwordsfelicitatsmama

1 comentari:

Anònim ha dit...

m'han agradat molt els teus regals!

m.